CARTA ORGANISASI BAHAGIAN
 
 
         FUNGSI BAHAGIAN
  • Mengurus pengurusan media semasa majlis rasmi Parlimen, persidangan Dewan.
  • Mengurus pengacaraan dalam majlis rasmi, persidangan dan seminar antarabangsa anjuran Parlimen.
  • Mengurus pengurusan aduan.
  • Mengurus perkhidmatan pelanggan.
  • Pengurusan penerbitan fotografi dan visual.
  • Pengurusan khidmat  pelanggan dan one-stop centre.
 
       1. PENGURUSAN LAWATAN RASMI
  • Mengendalikan lawatan rasmi/kunjungan hormat/pelawat dalam dan luar negara.
  • Memberi taklimat mengenai sistem Parlimen di sekolah-sekolah dan institut pengajian tinggi.

       2. PENGURUSAN FOTOGRAFI DAN VISUAL (VIDEO)
  • Liputan foto dan video segala aktiviti Jabatan bagi acara rasmi Parlimen.
  • Menyediakan album dan rakaman untuk rekod dan arkib.
  • Menguruskan rekod secara professional urusan penyimpanan gambar/filem bagi tujuan arkib.

       3. PENGURUSAN GALERI
  • Menyelia dan mengurus segala yang berkaitan dengan Galeri Parlimen Malaysia yang bakal diadakan.
  • Bertanggungjawab dalam urusan dan penjagaan barangan yang hendak di pamer di dalam galeri.
  • Memperolehi koleksi bahan galeri Parlimen melalui hadiah, sumbangan, derma, pembelian dan sebagainya. 
  • Memperluas penyebaran dan penggunaan bahan galeri melalui penggunaan teknologi terkini, pameran dan penerbitan 
  • Meningkatkan jumlah pelawat ke galeri melalui program dan aktiviti yang dirancang.
 

Kemaskini Terakhir pada: 5 Disember 2019 | Hits: 16708

SPR Malaysia
HRMIS
MyGov
JPM
IIM
JAN
JAN
DBP
E-Vetting
myGov Mobile
eprolehan
Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia
Government Procurement Information System
Kemaskini Terakhir pada: 29/05/2020.
Paparan menarik, 1024 x 768 dengan Mozilla Firefox 3+, Google Chrome 5+ and Internet Explorer 8+.
2020 © Hakcipta Terpelihara Parlimen Malaysia
Halaman dijana dalam 0.030 saat v5
WEB MOBILE
www.parlimen.gov.my